Każdy samochód wodorowy to samochód elektryczny (samochód posiada akumulator, silnik elektryczny oraz ogniwo paliwowe ze zbiornikiem wodoru), ale nie każdy elektryczny to wodorowy. Zatem jedyna różnicą pomiędzy tego typu pojazdami jest posiadanie ogniwa paliwowego:
Pojazdy zasilane bateriami elektrycznymi (BEV – Battery Electric Eehicles) – zasilenie baterii znajdujących się w samochodzie odbywa się poprzez podłączenie samochodu do stacji ładowania.
Pojazdy elektryczne z ogniwami paliwowymi ( FCEV – Fuel Cell Electric Vehicles) – zasilenie baterii znajdujących się w samochodzie przez energie elektryczną z ogniw paliwowych.
Ogniwo paliwowe to urządzenie, które bez spalania paliwa i utleniacza zamienia ich energię chemiczną bezpośrednio w energię elektryczną. Współcześnie najczęściej wykorzystywanym paliwem jest wodór, a utleniaczem – tlen. W ogniwach paliwowych można jednak wykorzystywać inne paliwa, np. metan, kwas mrówkowy, amoniak.
Różnicą pomiędzy samochodami elektrycznymi z ogniwami paliwowymi, a samochodami zasilanym akumulatorami jest sprawność układu. W samochodach zasilanych ogniwami paliwowymi sprawność procesu jest niższa o ok 40-50 % niż w przypadku aut akumulatorowych. Proces ten jest dużo bardziej energooszczędny jak w przypadku aut z napędem spalinowym.