Znacznik

Titan Hydrogen wprowadza na rynek rewolucyjną technologię wtrysku wodoru i pracuje nad bardziej wydajnymi ogniwami paliwowymi

Titan Hydrogen opracowuje bardziej wydajne wodorowe ogniwa paliwowe, jak również komercjalizację swojej technologii, która pozwala na wtrysk wodoru do pojazdów napędzanych olejem napędowym.

Technologia wtrysku wodoru może znacznie poprawić ekonomikę zużycia paliwa, a także zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych bez konieczności całkowitej wymiany silnika wysokoprężnego. Dzięki komercjalizacji tej innowacyjnej technologii, system zwiększający zużycie paliwa mógłby zostać zainstalowany w wielu zastosowaniach transportowych, w tym w ciężarówkach, autobusach, pociągach, a także generatorach energii, pomagając odejść od tradycyjnych silników wysokoprężnych na rzecz oszczędnych hybrydowych silników wodorowych. System pomaga rozwiązać dwa najważniejsze problemy, z jakimi boryka się branża – koszty i zgodność z przepisami.

Dzięki wtryskiwaniu wodoru do pojazdów z silnikiem diesla, paliwa kopalne mogą być spalane w sposób bardziej kompletny, co skutkuje nawet 45% redukcją negatywnych emisji gazów cieplarnianych. Nowa technologia może przyczynić się do zmniejszenia zużycia oleju napędowego, a tym samym kosztów, nawet o 30%, co przyczynia się do zwiększenia rentowności, poprawy wydajności i zwiększenia konkurencyjności. Ponadto, technologia ta została uznana za system ulepszania paliwa, w przeciwieństwie do paliwa alternatywnego, który został zaprojektowany do modernizacji silników diesla.

Titan Hydrogen prowadzi również prace rozwojowe nad nową technologią, która umożliwia produkcję bardziej wydajnych wodorowych ogniw paliwowych. To nowe ogniwo paliwowe jest w stanie podwoić zasięg pojazdu, przyczyniając się do obniżenia kosztów ponoszonych przez konsumentów i eliminując potrzebę posiadania tak wielu stacji tankowania wodoru do obsługi pojazdów wodorowych. Dzięki temu, że wodorowe ogniwo paliwowe może wytwarzać więcej energii elektrycznej z tej samej ilości wodoru, zmniejsza to koszt jednego kilometra, czyniąc wodór tańszym niż jakiekolwiek inne źródło paliwa. Oczekuje się, że prace zostaną zakończone do listopada 2021 r. i będzie dążyć do uzyskania światowych patentów na technologię wodorowych ogniw paliwowych.

Źródło: h2-view.com