Według firmy, zastosowanie tego komponentu nie tylko pomoże napędzać samoloty w przyszłości, ale także pomoże branży operacji naziemnych przestać zużywać węgiel. Działania te stanowią od 2 do 3 % całkowitych emisji wytwarzanych rocznie przez sektor lotnictwa na całym świecie.
Aby pomóc portom lotniczym w tej dziedzinie, w 2020 r. Airbus uruchomił koncepcję “Hydrogen Hub at Airports”, której celem jest prowadzenie badań nad wymogami infrastrukturalnymi dla przyszłych samolotów wodorowych i niskoemisyjnych operacji lotniskowych.
“Hydrogen Hub at Airports pozwala nam współpracować z partnerami w celu określenia dzisiejszych potrzeb, abyśmy mogli utorować drogę do przyjęcia wodoru do 2035 roku” – powiedział Lionel Cousseins, dyrektor ds. rozwoju rynku i relacji z liniami lotniczymi w Airbus ZEROe.
Aby program ten mógł się w pełni rozwinąć, konieczna jest współpraca całego ekosystemu portów lotniczych (władz, dostawców energii, organów regulacyjnych) – podkreśla Airbus.
Niedawno europejski producent podpisał umowę z paryskimi lotniskami i Air Liquide, której celem jest lepsze zrozumienie potrzeb infrastrukturalnych w zakresie wykorzystania wodoru na lotniskach Charles de Gaulle i Orly.
Komisja podpisała również dwa protokoły ustaleń z easyJet i SAS Airlines w celu oceny potrzeb infrastruktury portów lotniczych w zakresie eksploatacji samolotów hybrydowych, elektrycznych i wodorowych.
Źródło: a21.com